Tuesday, July 23, 2013

lubuk rejeki!!!

buat pertama kali nya untuk cuti sem kali ni aku tak bekerja...selalu nya aku la orang yang paling kalut kalau tibenye cuti sem untuk cari kerja...aku suka kerja..sebab aku suka duit...i love money very much...but not others money..it is my own money...huhu..aku kerja bukan sebab apa...aku nak cover duit belajar aku yang tak pernah cukup...ye lah macam aku cakap sebelum nih...aku budak ptptn...

first aku kerja dekat KFC Extreme Park shah alam...masa tu aku baru habis matrik dan tunggu panggilan untuk masuk u..sempat la dua bulan kerja...tapi kerja die memang penat...yang best makan ayam tiap tiap hari..haha..kebetulan memang aku nih suka ayam..haha..dah naik muak dah makan ayam nih...aku kerja sebagai cashier kat sana...macam kerenah aku jumpa customer nih...nak ayam panas la...air tak nak ais la...nak cepat la...hmm..macam macam...ada satu hari tu aku tersalah bagi order kat customer...customer tu order zinger burger tapi aku g bagi colonel burger...memang marah la customer tuh..yela bayar mahal mahal dapat burger kecik...hai nasib aku la kene marah..last last aku kene jadi packer dah...tak boleh jadi cashier lagi....

tapi tu sementara waktu jer...lepas dah aku belajar cara ambil order yang betul...aku jadi cashier balik..aku dah pandai handle customer...kalau ada yang tersalah tuh aku diam kan je daripada manager...tak de la aku tercampak balik jadi packer...apapun memang enjoy kerja kat sane...hari hari main duit memang aku suka la...huhu..


pastu cuti sem selepas tu..aku kerja kfc jugak...tapi dekat Petaling Jaya...KFC 5 Barat...aku jadi cashier jugak kat sini...kat sini penat dia lebih ckit sebab cashier kene buat kerja banyak..macam dulu aku tak payah basuh mesin air tu kalau sampai closing...tapi kalau dekat 5 Barat nih kene basuh...hmm tapi tak pe la...honestly...aku lebih enjoy kerja kat sini daripada Extreme Park...huhu...





last tempat kerja aku dekat kfc lagi...hahaha..tak de la...( just kidding )...aku kerja kat Restoran Western Food kat Sungai Buloh nih...kat Paya Jaras...ada nama die Biker Cafe....restoran nih ala ala koboi sikit...kalau korang masuk tuh..terus nampak kat kaunter ada skull..lembu ke kuda aku tak pasti...tapi yang pasti skull original kot...fuh...mesti mahalkan..kat sebelah nya ada la jual barang barang koboi,,seperti topi, t shirt dan lain lain...


and then...for your information..owner of this restaurant is a die hard fan of biker from Harley Davidson...hari hari die datang dengan motosikal kuasa tinggi die tuh...and barang barang yang die jual pon banyak jugak yang berkaitan dengan Harley Davidson nih...lastly aku nak ucap kan terima kasih kepada bekas bekas majikan aku yang sudi amek aku bekerja...dan tunjuk ajar yang bermanfaat untuk diri aku untuk masa akan datang....


No comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...